Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Politicky korektní lež

27. 6. 2011 21:00
já jsem ekonomickým disidentem odjakživa

Jinak by bylo dobré, aby stát založil svou banku. Takto si půjčuje peníze za velké úroky od bank, kdyby založil banku, mohl by si výhodněji půjčovat od občanů. Na druhou stranu stát ovšem půjčuje bankám za směšné úroky.

Banky půjčují draze občanům a jak již bylo řečeno i státu. U státu by měli občané úvěry výhodnější.

0 0
možnosti

maxas

29. 6. 2011 6:03
Re: já jsem ekonomickým disidentem odjakživa

Inu jak vidno privatizace bank, tehdy ještě státních byla dost blbost. Dnes by ty desítky miliard vykazovaných zisků neodtékaly do zahraničí a pan Kalousek by měl z čeho rozdávat.

0 0
možnosti

cerny.prem

27. 6. 2011 20:47
ano ano

Vynikající nápad a možná by stálo za to vydávat i nějaký samizdat po netu aby se tito lidé spojovali a měli větší sílu.

A to vůbec nemyslím ironicky ale téměř vážně.

Když rušíte nějakou finanční službu tak je krásné, jak před vás ty banky neustále kladou další podmínky a snaží se vám komplikovat postup zrušení aby vás stále měli na obojku.

Ano postupně rušit všechny platební karty, je to budoucí nástroj zotročení lidí.

Ať žijou disidenti- méně bank.

0 0
možnosti

certik_bertik

27. 6. 2011 20:09
tak

to je jednoduchá matematika, ČR jede na export, ale nemá vlastní spotřebu, v momentě kdyby vypadly exportní možnosti je zadlužení obyvatel jediná cesta jak alespoň chvíli udržet ekonomiku v provozu

0 0
možnosti

Tommy Gun

27. 6. 2011 19:49
Jsem bez dluhů.

A tak to zůstane i nadále.

0 0
možnosti

FanoušŠ

28. 6. 2011 12:53
Re: Jsem bez dluhů.

Státy se šíleně zadlužují a dluhy umazávají řízenou inflací. Myslím, že státy EU inflaci budou zvedat výš než nyní, aby nasekané dluhy byly relativně menší a tedy k zaplacení. Pokud budu mít úspory bude mně je stát inflací zmenšovat = trest za šetření. Není tedy lepší vzít hypotéku a nakoupit stavební pozemky, nebo byty a dlužit stejně jako státy, abych nebyl trestaný za to čurání proti větru??

0 0
možnosti

skokánek

27. 6. 2011 17:32
Říkám si

už dlouho,že jsem bohatá jenom tím,že nikomu nic nedlužím a teď se to potvrdiloR^

0 0
možnosti

jedovinka

27. 6. 2011 18:04
Re: Říkám si

Jo. Splatili jsme už všechny půjčky, další si nebereme - práce je nejistá a proč si přidělávat těžké spaní. Doplácíme už jen hypotéku za dům. Je zhruba na úrovni nájmu za minulý byt. Na zahradním dvorku slepice, v chlévě dvě krávy, tele, stádečko koz, březí prasnice, ve dvoře studna s vodou s parametry kojenecké... Je to dřina, všechno dělám ručně, na dovolenou u móře a vlastně kdekoli mimo farmu mohu zapomenout. Robátka jsou poučena a umí si odříci.

Jo začínali jsme, když nebylo možné vzít se 100% hypo. Tak jsme vložili povinnou třetinu - můj byt a společně se zadlužili za ruinku bez pole. Neměli jsme korunu úspor. Manželova mzda přesně na průměru, moje nižší, oba do práce dojíždíme, dítě na soukromé střední škole... Zvládli jsme to i když jsem byla skoro tři roky bez příjmu na pracáku, teď, když dělám za minimálku, tak se nám konečně daří i šetřit a začínáme s dlouho odkládanou rekonstrukcí "lidskýho bydlení".

Asi jsme blízkými budoucími ekonomickými disidenty.

oldwomen

0 0
možnosti
  • Počet článků 132
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1423x
Politicko-právní analytik. Project a Risk Manager.

Náruživý čtenář.